نگاهی به واکنش های مقامات غربی به تعویق مجدد تاریخ برگزیت

به گزارش مجله سرگرمی، مقامات غربی و اروپایی در واکنش به تعویق مجدد تاریخ برگزیت وقوع هر سناریویی را در این زمان اضافی امکان پذیر دانستند.

نگاهی به واکنش های مقامات غربی به تعویق مجدد تاریخ برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران بالاخره سران اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود در بروکسل تصمیم گرفتند تاریخ برگزیت را به مدت 6 ماه دیگرالبته به صورت قابل انعطاف به تاخیر بیاندازند تا از برگزیت نامنظم در روز آدینه (12 آوریل) جلوگیری نمایند.

انجمن صنفی صادر نمایندگان آلمانی(BGA) این تعویق مجدد تاریخ برگزیت را به عنوان یک بدبختی کوچکتر ارزیابی نموده است. هولگر بینگمن، رئیس این انجمن دراین باره گفته است که با این هرج و مرج هیچ کس نمی تواند کار کند. اما هزینه مالی این وضعیت این است که شرکت های طرفین این کانال در ماه های آینده همچنان درباره چگونگی مناسبات تجاری و مالی سرگردان هستند. وی اضافه کرد: این وضعیت مبهم فلج نماینده، اوضاع را تشدید نموده و آثار مالی در هر دو طرف به جا می گذارد.

انجمن بانک های خصوصی آلمان این تعویق مجدد تاریخ برگزیت را تمجید نموده و مدیر اجرایی این اتحادیه در سخنانی توضیح داد که سران کشورهای اروپایی در این شرایط سخت مسئولانه عمل کردند. اگر انگلیس در روند برگزیت به صورت نامنظم این اتحادیه را ترک می کرد این امر می توانست همکاری های آینده را به مراتب سختتر کند. وی تصویب توافق برگزیت قبل از انتخابات اروپایی در اواخر ماه می را بهترین راه چاره دانست.

بعد از تعویق مجدد تاریخ برگزیت درخواست ها برای برگزاری همه پرسی دومی درباره برگزیت هم بالا گرفته است. تام براک، سخنگوی لیبرال دموکرات های انگلیس در این باره گفته است که یک تعویق قابل انعطاف برگزیت زمان کافی است تا یک همه پرسی مجدد برگزار گردد. این زمان کافی است که ترزا می و اپوزیسیون بازی های سیاسی خود را رها نمایند. گروه های مستقل در مجلس نمایندگان انگلیس هم قبلا اظهارات مشابهی را ایراد نموده بودند. کریس لسلی، از نمایندگان مستقل مجلس انگلیس در این باره گفته است که با یک همه پرسی جدید می توان به تمام این بدبختی ها سرانجام داد.

نمایندگان مالی انگلیس هم تاکید نمودند که از این تعویق مجدد تاریخ برگزیت باید فورا استفاده گردد تا هرج و مرج در انگلیس سرانجام یابد.

کارولین فایر بایرن، مدیر کل اتحادیه شرکتی CBI انگلیس در پیامی توئیتری تاکید نمود که حالا از این بحران مالی تهدید نماینده می توان جلوگیری کرد اما باید یک آغاز جدید شکل گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس BCC هم در سخنانی گفت که اگر دوباره با زمان بازی گردد و این درام در اکتبر مجددا تکرار گردد یک شرایط فاجعه بار رخ خواهد داد. وی اضافه کرد: شرکت ها به پاسخ هایی برای تصمیم گیری درباره آینده احتیاج دارند.

نیکلا فرگوسن استرجن، وزیر اول اسکاتلند که از مخالفان برگزیت است هم از تعویق تاریخ برگزیت و اینکه در روز آدینه یک خروج بدون توافق شکل نگرفت ابراز رضایت نموده و گفت: از این زمان اضافی باید استفاده گردد تا برای انسان ها این مسئله را امکان پذیر کند تا تصمیم بگیرند آیا هنوز می خواهند این اتحادیه را ترک نمایند.

اودو بولمن، از سیاستمداران بلند پایه اروپایی حزب سوسیال دموکرات هم از انگلیس باقی ماندن در اتحادیه اروپا را درخواست نموده و گفت: این بهتر است که اتحادیه اروپا را همچنان قدرتمند نگه داریم. وی به ملت انگلیس توصیه کرد که این اتحادیه را ترک ننمایند. او یک همه پرسی دوم درباره برگزیت را درخواست کرد.

بولمن مشارکت احتمالی انگلیس در انتخابات اروپایی ماه می را بدون مسئله ارزیابی نموده و گفت: تا زمانی که یک کشور از اتحادیه اروپا خارج نگردد شهروندان آن حق شرکت در انتخابات مجلسی را دارند.

یک سخنگوی دولت انگلیس هم درباره این توافق ابراز تردید نموده و همچنان برگزیت نامنظم را امکان پذیر دانست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم اتحادیه اروپا را متهم کرد که موضع سختی را در قبال انگلیس اتخاذ نموده و به این مسئله انتقاد وارد کرد. وی در پیامی توئیتری در واکنش به تعویق مجدد تاریخ برگزیت گفت که این مسئله آسیب زا است که اتحادیه اروپا اینقدر سختگیرانه با انگلیس و مسئله برگزیت رفتار می نماید. وی تاکید نمود که اتحادیه اروپا همچنین در برابر آمریکا یک شریک تجاری خشن است.

گونتر اوتینگر کمیسر آلمانی اتحادیه اروپا هم درباره تعویق مجدد تاریخ برگزیت ابراز رضایت نموده و گفت: با این تصمیم گیری می توان از بدترین تحولات اجتناب کرد. وی همچنین تعویق مجدد تاریخ برگزیت تحت شرایط معینی تا سرانجام سال 2020 را امکان پذیر دانسته و تاکید نمود که همه چیز قابل تصور است.

مایکل رات، معاون اروپایی وزارت خارجه آلمان هم فشارها بر لندن را افزایش داده و گفت: همه گزینه ها روی میز قرار گرفته است. وی با وجود تعویق انعطاف پذیر تاریخ برگزیت از انگلیس خواست که حالا پیشنهادات خود را ارئه دهد و یک برگزیت سریع را رقم بزند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس هم برای امروز (پمج شنبه) یک بیانیه در مجلس را اعلام نموده و گفت: انگلیس باید هر چه سریع تر با یک توافق اتحادیه اروپا را ترک کند. اگر این توافق قبل از 22 ماه می تصویب گردد انگلیس دیگر نباید در انتخابات مجلسی اروپا شرکت کند.

شب گذشته اتحادیه اروپا و انگلیس روی تعویق تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر امسال میلادی به توافق رسیدند. در بیانیه سرانجامی این نشست توافق شد که 27 عضو اتحادیه اروپا در هر زمانی بدون انگلیس بتوانند دیدار نمایند حتی اگر انگلیس همچنان عضو این اتحادیه باشد.

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18902

به "نگاهی به واکنش های مقامات غربی به تعویق مجدد تاریخ برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به واکنش های مقامات غربی به تعویق مجدد تاریخ برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید